2011. október 15., szombat

Répatorta

Mindenkinek ajánlom!
  Ez a répatorta is olyan "összeollózott" alkotás több receptből a család kedvére formálva.
Aki eddig megkóstolta csak jót mondott róla...még azok is, akik nem szeretik a répát!


25 dkg liszt
15 dkg cukor
10 dkg darált dió
1 cs. sütőpor
1k.k. szódabikarbóna
1k.k. fahéj
késhegynyi gyömbér
30 dkg finomra reszelt répa
2 dl olaj
1/2 pohár joghurt
4 e.k. narancslé
4tojás sárgája + fehérje kemény habbá verve és a végén finoman belekeverve

Ezt a masszát sütőpapírral bélelt formába öntjük vagy kivajazott, kilisztezett formába. Szerintem a papír jobb, mert ha mégis kicsit odaégne, akkor a papír lehúzza róla ezt a réteget:)
180 fokon 50-60 percig kell sütni.

És amitől még finomabb lesz...
a krém:

25 dkg mascarpone
15 dkg porcukor
5 dkg vaj
1/2 pohár joghurt
fél narancs reszelt héja és leve  (Aki nagyon szereti a narancsot, az beleteheti az egészet is akár.)

Finom krémmé keverjük és 15 percre hűtőbe tesszük. (Én botturmixszal szoktam kikeverni, mert így a legegyszerűbb.)

A tetejét szoktam megkenni a krémmel, mert ezáltal is puhul a tészta, de olyat is láttam, ahol a közepébe töltötték és a teteje csokis volt... és még millió variáció létezhet. Nálunk ez bevált!

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése